Regulamin sklepu internetowego www.ilonaiwanska.pl
§1. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania z Serwisu
Internetowego www.ilonaiwanska.pl w tym w warunki
zakupów i dostarczania Treści Cyfrowych.
Serwis prowadzi iLook Ilona Iwańska, Trablice 81/2, 26-624 Kowala, NIP: 9482587065 zwanym dalej Usługodawcą.
Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
⦁ adres poczty elektronicznej: hello@ilonaiwanska.pl
⦁ formularz kontaktowy dostępny na stronach Serwisu
Internetowego.
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.ilonaiwanska.pl, w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie
lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
• Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.ilonaiwanska.pl, prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
• Klient –każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca.
• Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
• Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji
oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
• Newsletter – usługa świadczona przez Sklep Internetowy na rzecz Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu Internetowego, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
• Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
• Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej
lub zawodowej.
• Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi
od pracy.
• Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów.
• Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu.
§ 3. Rodzaje i zakres działalności Sklepu
Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż na odległość za pomocą sieci Internet asortymentu personalizowanych materiałów papierniczych, usług szkoleniowych drogą elektroniczną, e-booków, personalizowanych materiałów graficznych.
Oferowane przedmioty są nowe.
§4 Wymagania Techniczne
Do korzystania ze Sklepu, niezbędne są: dostęp do Internetu, przeglądarka internetowa, aktywne konto e-mail.
§5 Produkty Cyfrowe i Usługi
Sklep oferuje różnorodne Produkty Cyfrowe i Usługi, których szczegółowy opis znajduje się na stronie Sklepu.
Dostęp do Produktów Cyfrowych i Usług jest możliwy po dokonaniu płatności i zarejestrowaniu się na platformie Sklepu.
Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa powyżej, treści cyfrowe
objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości
Kupującemu.
Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny taki jak ebook następuje przez przesłanie na podany przez Klienta w formularzu
zamówienia adres-email wiadomości zawierającej instrukcję pobrania
lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
§ 6. Ceny oraz sposoby płatności
Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie
składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne należne opłaty.
Użytkownik dokonuje płatności za Zamówiony przez niego Produkt za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej zintegrowanej z
Serwisem. W tym przypadku Usługodawca rozpoczyna realizację
Zamówienia po otrzymaniu od operatora płatności informacji o
dokonaniu przez Użytkownika płatności.
Usługodawca na stronach internetowych Serwisu informuje Klienta o
terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za
Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o
którym mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca po uprzednim
bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego
terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu
Cywilnego.
Płatności elektroniczne PayU obsługiwane są przez
następującego operatora płatności: PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 779-23-08-495; krajowa instytucja płatnicza nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012.
Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument potwierdzający
dokonanie płatności. Na życzenie Klienta i po podaniu przez niego
niezbędnych danych, Usługodawca wystawi za zakupiony Produkt
fakturę umieszczając fakturę w ramach Konta danego Klienta w
Serwisie internetowym lub prześle ją na wskazany przez niego adres
e-mail. Na życzenie Użytkownika, Usługodawca prześle fakturę
papierową, na podany przez niego adres.
W przypadku jeśli Klient nie podał danych do automatycznego
wystawienia faktury, wystawienie dokumentu jest możliwe wyłącznie do
3 dni po zakończonym miesiącu, w którym został dokonany zakup.
Po otrzymaniu potwierdzenia dokonania zapłaty, Usługodawca
udostępnia Klientowi zamówiony Produkt. Wysyłka wszelkich
niezbędnych informacji ma miejsce niezwłocznie po dokonaniu
płatności przez Użytkownika, nie później niż 24 godziny od dokonania zapłaty.
§ 7. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Klient będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy , lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
•o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
• w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
• w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić́ dopiero po upływie 30 dni i których wartość́ zależy od wahań́ na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
• w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż̇ części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
• w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
• zawartej w drodze aukcji publicznej;
• o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samo- chodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
• o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźna zgoda konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: Ilona Iwańska, Trablice 81/2, 26-624 Kowala lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w który, odstąpił od umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze rzecz. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient .
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.
Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy (towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Jeżeli przedmiotem Zamówienia są treści cyfrowe Kupujący potwierdza, że jest świadomy, iż w ten sposób traci prawo do odstąpienia od umowy.
§ 8. Reklamacje
W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez przepisy ustawę kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.).
Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi , jeżeli rzecz sprzedana ( towar) ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej (towaru) z umową. W szczególności rzecz sprzedana (towar) jest niezgodna z umową, jeżeli:
• nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
• nie ma właściwości, o których istnieniu Sklep zapewnił Klienta w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
• nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sklep przy zawarciu umowy, a Sklep nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
• została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
• Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres hello@ilonaiwanska.pl
• Wnosząc reklamację, prosimy o podanie następujących danych: imię i nazwisko Klienta, adres, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe.
• Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Klient będący konsumentem, ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (Sklep) albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
• Jeżeli Klient jest Konsumentem , może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
• Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
• Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
• Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
• Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
• W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji Sklep wysyła do Klienta Towar wolny od wad lub z usuniętą w rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są możliwe z przyczyn wskazanych w ust. 5 i 6, Sklep stosownie do złożonego przez Klienta alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny produktu, powiększoną o koszty przesyłki.
Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
§ 9. Prawa autorskie
Z chwilą dokonania płatności, Klientowi zostaje udzielona niewyłączna,
niezbywalna, nieprzenoszalna i bez prawa sublicencjonowania (w tym bez
prawa upoważniania innych osób do korzystania z treści w zakresie
udzielonej licencji) licencja na korzystanie z Produktu bez ograniczeń co do
terytorium i czasu, na następujących polach eksploatacji: (1) pobrania
Produktu i jego zapisu techniką cyfrową w pamięci komputera; (2) trwałego
lub czasowego zwielokrotnienia Produktu w całości lub w części, techniką
cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub
przechowywania Produktu niezbędne jest jego zwielokrotnienie; (3) trwałego
lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania Produktu
techniką cyfrową. Wszelkie prawa poza powyższymi nie udzielone Klientowi w
sposób wyraźny są zastrzeżone przez Usługodawcę, w szczególności Klient
nie jest uprawniony do (1) rozpowszechniania Produktu, w tym najmu
Produktu lub jego kopii; (2) sublicencjonowania Produktu (w tym prawa
upoważniania innych osób do korzystania z Produktu oraz (3) do
wprowadzenia Produktu do obrotu, w tym użyczenia lub najmu.
§ 10. Zmiany Regulaminu
• Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w
tym o charakterze technicznym, prawnym lub związanych ze zmianą
zasad sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług.
• O wszelkich zmianach Regulaminu Klient zostanie poinformowany
poprzez informację zamieszczoną na stronie głównej Serwisu.
• Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o
zmianach poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez nich adres
poczty elektronicznej lub też umieszczenie tejże informacji na Koncie.
• Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez
Usługodawcę, który nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia w sposób wskazany powyżej. W przypadku zawarcia na
podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np.
świadczenie – Konto) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu
cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i
nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
powiadomienia.
§11. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.